Palveluratkaisumme
Työkykypalvelut
Työkykypalvelut

Työkykypalveluiden tavoitteena on parantaa työntekijöiden hyvinvointia, vähentää sairauspoissaoloja ja edistää työssä jaksamista ja työuran jatkumista.

Palvelumme

  • Yrityksen terveys- ja työkykypalvelut
    • työkykyjohtaminen
    • sairauspoissaoloseuranta
    • yrityksen lakisääteiset dokumentit
    • sidosryhmätyöskentely (johto, HR, esihenkilö, työterveys, työsuojelu, työturvallisuus)
    • työkykysoveltuvuusarviointi – rekrytointi
  • Työntekijän terveys- ja työkykypalvelut
    • hoitajapuhelinpalvelu
    • hoitajan lähi- ja digivastaanotto
      • psyykkinen tuki
      • TULES-kipuhoidot
    • laitevuokraus
    • työkykyvalmennus

 

Yrityksen palvelut

  1. Työkykyjohtaminen
    Työkykyjohtaminen on kokonaisvaltainen toimintamalli, joka keskittyy työntekijöiden työkyvyn ylläpitämiseen ja parantamiseen. Toiminta on olennainen osa yrityksen henkilöstöstrategiaa ja vaikuttaa suoraan organisaation tuottavuuteen, työilmapiiriin ja henkilöstön hyvinvointiin.

 

  1. Sairauspoissaoloseuranta
    Työkykypalvelut auttaa työnantajaa sairauspoissaolojen seurannassa ja työkyvyn tukitoimien käynnistämisessä mahdollisimman varhain.

 

  1. Lakisääteiset dokumentit
    Työkykypalvelut vastaa yrityksen lakisääteisten terveyttä ja työkykyä koskevien dokumenttien laatimisesta ja asianmukaisesta säilyttämisestä.

 

  1. Sidosryhmätyöskentely
    Työkykypalvelut toimii kiinteässä yhteistyössä työnantajan edustajan, työterveyshuollon, työsuojelu- ja työturvallisuusorganisaation ja vakuutusyhtiöiden kanssa.

 

  1. Työkykysoveltuvuusarviointi
    Soveltuvuusarvioinnissa voidaan arvioida muun muassa terveyttä ja 4-portaista työkykyä, motivaatiota, työpersoonallisuutta ja työskentelytyyliä. Näiden tietojen valossa on mahdollista arvioida henkilön soveltuvuutta haettavan työtehtävän kannalta tärkeisiin työtehtävän fyysisiin, psyykkisiin, sosiaalisiin ja kognitiivisiin vaatimuksiin.Arvioinnin avulla saadaan sellaista tietoa, joka auttaa esihenkilöä johtamaan arvioitua ja valittua kandidaattia. Lisäksi arviointi antaa valitulle henkilölle itselleen tietoa omista vahvuuksista ja kehityskohteista.

 

Työntekijän palvelut

  1. Hoitajapuhelinpalvelu
    TyökykyKlinikan hoitajapuhelinpalvelun kautta tapahtuva hoidon tarpeen arvio mahdollistaa oikea-aikaisen ja tarvittavan hoidon työterveyshuollossa tai TyökykyKlinikalla kustannustehokkaasti.

 

  1. Hoitajan, fysioterapeutin ja lääkärin lähi- ja etävastaanotto
    Työkykypalveluissa huomioidaan äkillisten ja pitkäaikaissairauksien vaikutus työntekijän terveyteen ja työkykyyn. Hoitotiimin työskentelyn keskeisenä tavoitteena on pitää työntekijä työkykyisenä ja työssä. Vastaanotolla keskitytään ennaltaehkäisemään ja hoitamaan erilaisin keinoin työntekijän tuki- ja liikuntaelinvaivoista johtuvia kiputiloja ja psyykkistä kuormitusta. Lisäksi arvioidaan ja seurataan työntekijän työkyvyttömyysriskiä lähivuosina.

 

  1. Laitevuokraus
    TyökykyKlinikkamme vuokraa hoitolaitteita myös kotihoitoa varten. Ohjaistamme laitteiden käyttöön aina tapauskohtaisesti.

 

  1. Työkykyvalmennus
    Työkykyvalmentaja auttaa, kun työntekijän jatkaminen nykyisessä työssä on uhattuna terveydellisistä tai muista työkykyyn vaikuttavista syistä tai työsuhteen päättymisestä johtuen. Hän voi antaa konkreettista tietoa ammatillisista vaihtoehdoista, käytännön apua työhön paluuseen liittyvien asioiden hoitamiseen sekä tietoa toimeentulosta ja muista sosiaaliturvaan liittyvistä asioista. Työkykyvalmentaja etsii aina työntekijän kanssa laaja-alaisesti mahdollisuuksia jatkaa työssä, tavoitteena pitkäkestoinen, työuraa tukeva ratkaisu ja jatkosuunnitelma. Palvelu sopii hyvin myös etävastaanotolla toteutettavaksi.
cropped-staffroom_512px.png
Palveluvastaava
Katja zu Putlitz
+358 400 977 959